Пріоритетні завдання логопедичної корекції в умовах інклюзивної освіти:


 подолання порушень усного і писемного  мовлення;
- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо);
формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, зв'язного мовлення;
формування комунікативних умінь;
-розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики;
-розвиток просодики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційне забарвлення тощо);
розвиток психічних процесів (увага, пам'ять, мислення, уява тощо).


Вправи для розвитку моторики і уваги.
1. Вправа «Повтори за мною». Дитина повинна по інструкції: а) протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо не знає «направо», «наліво», то «на вікно», «на двері»); б) показати витягнутою рукою на названий предмет (вікно, стіл, книга і т.д.); в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита).
2. Вправа «Який я сильний». Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак – розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.
3. Скачувати з пластиліну кульки, змійки, ланцюжки.
4. Вправа «Допоможи». Перекладати дрібні предмети (кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані на підлозі дрібні предмети в коробку.
5. Вправа «Я майстер». Проколювати товстою голкою дірочки в товстому папері.
6. Вправа «З’єднай». Крейдою на дошці або олівцем на аркуші паперу ставлять дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки даються в різних напрямках)
7. Вправа на рівновагу. Дитина повинна:
а) пройти по накресленій лінії (пряма, круг, хвиляста);

б) пробігти по дошці, несучи який-небудь предмет.

Вправи для розвитку пам’яті та уваги
1. Вправа «Швидко назви». Вихователь показує дитині картинки і швидко їх прибирає. Дитина повинна по пам’яті назвати, що бачив. 2. Кілька разів вдаряють по долоні або олівцем об стіл. Дитина повинна сказати, скільки разів.
3. Вправа «Повтори за мною». Проводиться ритмічний стукіт (паличкою об стіл). Від вихованця вимагається повторити його.
4. Вправа «Покажи». Виконується який-небудь рух. Дитина по пам’яті повинна його повторити.
5. Вправа «Не помились». Дитині зав’язують очі, вихователь торкається його. Дитина повинна визначити скільки разів до нього торкнулися.
Вправи для визначення кольору, форми, величини
1. Показується якась фігурка з кольорової геометричної мозаїки (ромб, круг, трикутник). Дитина повинна вибрати таку ж за формою (по кольору).
2. Показується певна фігурка (з тієї ж мозаїки), а потім вона прибирається. Дитина по пам’яті повинна підібрати таку ж.
3. Розкладання різнокольорових кульок, кружечків, паличок в кучки по кольору.
4. Складання різних пірамідок.
5. Будування ланцюжком кубиків однакового розміру і одного кольору. Будування кубиків різної величини в ряд за принципом поступового зменшення розміру кожного наступного кубика.
6. Виставляють однорідні предмети різного розміру (грибочки, човники, ляльки і т.д.). дитині пропонують показати найбільшу – найменшу.
7. Розкладаються різні предмети контрастних кольорів. Дитині пропонують відокремити предмети одного кольору від предметів іншого кольору. Потім вчать правильно називати ці кольори; поступово вводять нові. Шляхом вправ на різних предметах, групуючи їх і називаючи колір, дитина навчається правильно розпізнавати і називати кольори. Можна використовувати намистинки, кульки, мотки ниток, смужки паперу, палички, прапорці, ґудзики, предмети, зроблені з пластиліну (кульки, ковбаски, яблучка) і т.д.


Вправи для роботи з дітками з порушенням мовлення (для батьків)

Вправа «Знайди комах»
Результат пошуку зображень за запитом "вправи на розвиток мислення молодших школярів"


Вправа «Лабіринт»
Мета: розвиток уваги, зосередженості, мислення, дрібної моторики руки.
– Допоможи тваринці пройти лабіринт. Розфарбуй малюнок.
http://www.maam.ru/upload/blogs/ed866125fdf858792c1fad90f8d3d845.gif.jpg
Вправа «Знайди відмінності»
Мета: розвиток мислення, уваги, мовлення; формування уміння порівнювати предмети між собою, знаходити спільне та відмінне.
– Розглянь два малюнки, порівняй їх між собою. 
– Чим вони відрізняються один від одного?
Вправа «Назви 5 слів»
Мета:  розвиток мислення, зосередженості, мовлення.
– Назви 5 імен хлопців.             – Назви 5 імен дівчат.
– Назви 5 видів квітів.               – Назви 5 видів дерев.
– Назви 5 видів фруктів/овочів.
Вправа «Злови слово»
Мета: розвиток концентрації, переключення уваги.
– Я зачитаю тобі слова, коли серед слів трапиться назва рослини, ти повинен плеснути в долоні – «зловити слово».
    Варіанти слів: дорога, тигр, береза, літак, пшениця, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, шипшина, ромашка, рама, дім, машина, малина, тополя, потяг, мурашка, ваза, гвоздика, цвях, музей, гра, верба, горобець, каштан, пальма, намет, кіно, кенгуру, калина, хокей, місто, собака, волошка, глечик, молоко, тюльпан, гарбуз, ліс, ялинка, сосна, дорога, книга, музика, осика, балет, паркет, плющ, кульбаба.
Вправа «Запам’ятай і намалюй»
Мета: розвиток уваги, зосередженості, зорової пам’яті, удосконалення уміння працювати за інструкцією дорослого.
– На листку А4 намалюйте кілька геометричних фігур (коло, трикутник, чотирикутник, прямокутник, овал). Покажіть  дитині: 
– Розглянь уважно, які геометричні фігури зображені на листку паперу (5-8 фігур). Запам’ятай їх.
– Намалюй ті фігури, які  ти запам’ятав.
Вправа «Запам’ятай і напиши»
Мета: розвиток уваги, зосередженості, зорової пам’яті, удосконалення уміння працювати за інструкцією дорослого.
– Прочитай слова, які написані на листку паперу ( 5-8 слів ).
– Запам’ятай ці слова та місце їх розташування на аркуші.
– Напиши ті слова, які ти запам’ятав і у тому самому порядку в якому вони були розміщені на листку. Порівняй свою роботу зі зразком.
Вправа «Запам’ятай і намалюй»
Мета: розвиток уваги, зосередженості, зорової пам’яті, удосконалення уміння працювати за інструкцією дорослого.
– На листку А4 намалюйте кілька геометричних фігур (коло, трикутник, чотирикутник, прямокутник, овал). Покажіть  дитині: 
– Розглянь уважно, які геометричні фігури зображені на листку паперу (5-8 фігур). Запам’ятай їх. – Намалюй ті фігури, які ти запам’ятав.
Вправа «Будуємо будиночок» 
Мета: розвиток уваги, мислення, дрібної моторики рук.
– За допомогою конструктора (кубиків, мозаїки) «побудуй» будиночок для своїх друзів.  – Скільки кімнат має будиночок? – Хто в ньому «живе»?   
Вправа «Намалюй по крапочках» 
Мета: розвиток дрібної моторики руки, сприймання, довільної уваги.
– Обведи малюнок по крапочках. Яке зображення у тебе вийшло? (малюнки простих геометричних фігур, тварин, рослин, з’єднання букв).
Вправа «Вирізання  по контуру» 
Мета: розвиток дрібної моторики руки, сприймання, довільної уваги.
– За допомогою ножиць, виріж  зображення по контуру (смужку паперу, фігуру, малюнок). – Будь уважним, не поспішай.


Комментариев нет:

Отправить комментарий